انیمالز

معرفی سگ شیبا اینو

سگ

10 ژانویه 2024 13 بازدید
انیمالز
خرید و فروش سگ سانان

معرفی سگ شیبا اینو

سگ شیبا اینو در چند سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت خیلی معروف شده و حتما بارها استیکرها، تصاویر و ویدیوهای بامزه‌ای از این سگ رو دیدید. این سگ که اصالت ژاپنی داره به خاطر ظاهر زیبا و باشکوه و خلق و خوی خاصی که داره به سگ خانگی محبوبی در سرتاسر دنیا تبدیل شده. امروز در این مقاله می‌خوایم این نژاد سگ رو بهتون معرفی کنیم و در مورد تاریخچه، ویژگی‌ها، خصوصیات اخلاقی، تغذیه و طرز نگهداریش با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید.

سگ شیبا اینو از کجا اومده؟

سگ نژاد شیبا اینو در ابتدا به منظور دنبال کردن پرنده‌ها و بازی‌های ساده به وجود اومده.

براساس وبسایت معتبر نژادهای سگ این سگ یکی از ۶ نژاد سگ اصیل ژاپنیه که عبارتند از: آکیتا (بزرگ)، کیشو، هوکایدو، شیکوکو (متوسط) و شیبا (کوچک).

سگ شیبا اینو به خاطر روحیه سرزنده، جثه و اندام جمع  و جور و زیبا و رفتارها و شخصیت استقلال طلب و گربه-مانندش معروفه.

امروزه این سگ بیشتر به عنوان سگ خانگی در ژاپن و سرتاسر دنیا شناخته می‌شه و در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام واسه خودش یه پا سلبریتی شده!

سگ شیبا در طبیعت

مشخصات ظاهری شیبا اینو

این سگ زیبا ظاهری شبیه به روباه داره و حتی ممکنه خیلیا اونو با روباه اشتباه بگیرن. مشخصات ظاهری این سگ، گوش‌های ایستاده و نوک تیز، دم برگشته رو به بالا و موهای کوتاه و خز دولایه است و در دسته‌بندی  قرار می‌گیره.

اندام شیبا خیلی جمع و جور و عضلانیه و جزء گروه سگ‌های متوسط طبقه‌بندی می‌شه. چشم‌های بادومی و تیره‌ای داره و گوش‌هاش به نسبت بدنش کوچیکه.

این سگ از نظر ظاهری شباهت زیادی به آکیتا داره و یجورایی سایز کوچکترِ سگ آکیتا محسوب می‌شه.

طول عمر سگ شیبا اینو چقدره؟

طول عمر سگ تا حد زیادی به عواملی مثل تغذیه و شرایط نگهداری بستگی داره. اما به طور کلی نژاد شیبا اینو در صورتی که خوب ازش مراقبت بشه در حدود ۱۳-۱۵ سال عمر می‌کنه.

تنوع رنگ و انواع سگ شیبا اینو

هرچند ما این نژاد رو بیشتر به رنگ حنایی می‌شناسیم اما رنگ‌های مختلفی برای این نژاد مشاهده می‌شه؛ با این حال اکثر اونا دست و پاها، نوک دم و بالای چشم‌هاشون سفیده:

  • قرمز کنجدی (حنایی)
  • قرمز با کمی سیاه در قسمت پشت
  • سیاه و کرم
  • سرتاسر کرم

تفاوت شیبا اینو و آکیتا

تفاوت شیبا اینو و آکیتا

شیبا اینو از نظر ظاهری و رفتاری شباهت خیلی زیادی به نژاد دیگه ژاپنی یعنی آکیتا داره و خیلی‌ها این دو تا رو با هم اشتباه می‌گیرن.

مهم‌ترین و مشخص‌ترین تفاوت آکیتا و شیبا اینو جثه و اندازه بدنشونه و آکیتا حدودا دو برابر شیبا اینو قد و وزن داره. در واقع، جثه کوچکتر شیبا اینو باعث شده تو هر خونه و آپارتمانی بتونه زندگی کنه و به خاطر نگهداری راحتترش شهرت و معروفیت خیلی بیشتری در مقایسه با آکیتای بزرگ پیدا کرد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *